چگونه یک روز شاد داشته باشیم

گاهی اوقات احساس خوشبختی کردن برای یک لحظه هم سخت است چه برسد به اینکه بخواهیم کل روز را احساس شادی و خوشبختی کنیم . خوشحال ماندن با وجود فراز و نشیب های زندگی چندان آسان نیست. اما شما می توانید باکارهایی مثل برقراری ارتباط با دیگران، ورزش و تعیین اهداف برای خود سعی کنید روز شادی داشته باشید. اگر بتوانید نوع تفکر خود و به دنبال آن برخی از عادات سبک زندگیتان را تغییر دهید، احتمالاً روزهای شادتری را هم تجربه خواهید کرد.در ادامه به چند راهی که عمل کردن به آنها میتواند روز شما را شادتر کند اشاره میکنیم :
۱. وقت خود را با یک دوست یا دوستانتان بگذرانید. با یکی از دوستانی که فرد مثبت و شادی است تماس بگیرید. بودن در کنار شخص دیگری که شاد و مثبت است روحیه شما را نیز تقویت می کند. به جای فعالیتهای انفرادی مانند تماشای تلویزیون یا بازی های ویدیویی، زمان خود را با دوستانتان بگذرانید، با آنها صحبت کنید سفری یک روزه ترتیب دهید یا باهم به پیاده روی بروید .
۲.ورزش کنید . ورزش منظم استرس و افسردگی را تسکین می دهد، خلق و خوی شما را تقویت می کند، به شما اجازه می دهد بهتر بخوابید و فواید جسمی زیادی مانند بهبود قدرت و انعطاف پذیری دارد. در حالی که ورزش به صورت روزانه یا منظم بیشترین فواید را برای شما به ارمغان می‌آورد .
اگر در روز زمان زیادی برای ورزش ندارید، حتی چند دقیقه ورزش کردن بهتر از ورزش نکردن است. پنج دقیقه در اتاق خود پیاده روی کنید، چند دقیقه در دفتر خود ورزش کنید یا با آهنگ مورد علاقه خود برقصید. از گام های کوچک شروع کنید.
اگر بیش از حد احساس استرس می کنید، حداقل روزی ۱۵دقیقه پیاده روی کنید .
۳. برای مهربانی کردن به دیگران وقت بگذارید، مهربانی به دیگران به شما احساس رضایت و عزت نفس بالاتری می‌دهد، مخصوصاً اگر کاری که انجام می‌دهید برای شما و شخص دیگر معنادار باشد .
مهربانی یا کمک کردن به دیگران مثل : _خنداندن کسی
_گوش دادن به صحبتهای دیگران حداقل به مدت ۱۵ دقیقه
_ناهار دادن به یک نفر
_ سرزدن به پدر بزرگ و مادربزرگ
_ با کسی که مدتی است با او صحبت نکرده اید تماس بگیرید.
_ چند مورد از وسایلی را که به آنها نیازی ندارید به دیگران هدیه بدهید .

۴.برای خود هدف مشخص کنید. چند دقیقه در صبح وقت بگذارید یک هدف را برای زندگی خود تعیین کنید سپس اهدافی را مطابق با هدف اصلی زندگی برای روزتان تعیین کنید . اگر فعالانه برای رسیدن به اهداف و مأموریت خود تلاش کنید، احساس شادی بیشتری خواهید داشت.
به عنوان مثال، اگر هدف شما نویسنده شدن است، ممکن است اهدافی را برای خود تعیین کنید که هر روز ۳۰ دقیقه بنویسید، از مکان های جدید برای الهام دیدن کنید و با غریبه ها صحبت کنید تا داستان های آنها را بشنوید.
اگر از هدف خود مطمئن نیستید، از خود بپرسید که در مورد چه چیزی کنجکاو هستید یا چه چیزی شما را هیجان زده می کند و به چه چیزهایی علاقه دارید .

۵.به دنبال فعالیت هایی باشید که شما را درگیر کند. فعالیت هایی را پیدا کنید که کاملاً شما را مشغول کند . این فعالیت برای هرکسی متفاوت است مثلاً می تواندکار کردن، نوشتن، نقاشی کردن، یا دویدن باشد . هر چه هست،سعی کنید چیزی را بیابید که لذت بخش باشد و شما را جذب کند یعنی به آن علاقه داشته باشید تا از انجام آن لذت ببرید .
_زمانی را در طبیعت بگذرانید. تحقیقات نشان می دهد که گذراندن وقت در طبیعت تأثیر مثبت بسیاری بر سلامتی و کاهش استرس دارد . رفتن به یک باغ یا پارک ،حتی حضور در خانه ای با گل و گیاه فراوان همگی می‌توانند سلامت شما را افزایش دهند و باعث شادی شما شوند .

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.